Cum functioneaza Black Friday in Romania - ProFoto Art Studio

Cum functioneaza Black Friday in Romania

Home / reduceri / Cum functioneaza Black Friday in Romania

Black Friday 2018 – reduceri pentru pachetele foto de nunta la ProFoto Art Studio. Oferim reducere de 500 de lei la pachetul Basic si Standard si 1000 de lei la pachetul Complet. Reducerea este valabila pana la sfarsitul zilei de vineri, 16 noiembrie 2018 si doar in cazul in care se semneaza un contract. Gasiti pachetele aici.

Ok, stiu ca am fi trebuit sa promovam campanie de reduceri pentru Black Friday din timp dar am stat in dubii daca sa o facem sau nu. Intr-o prima faza am spus ca nu are rost (si unul dintre motive era perceptia destul de mare ca Black Friday este o pacaleala) dar astazi m-am razgandit. De ce spun ca perceptia este de pacaleala? Pentru ca multi comercianti umfla preturile si apoi le reduc cu super discounturi. De ce ar face asta? O data din dorinta de a vinde la adapostul unei idei buna de marketing fara a minimiza profiturile si a doua pentru ca daca profiturile sunt mici nu au alte instrumente. Pentru ca in Romania, o campanie de BF, cel putin in retail, nu prea este posibila din cauza legislatiei care nu favorizeaza reducerile si atunci . Exista doua perioade de soldare, in care iti poti reduce preturile, dar esti obligat ca aceste reduceri sa fie in limita pretului de achizitie. In concluzie, daca ai cumparat de la producator un televizor cu 100 de lei (pret fictiv) si il pui la vanzare la 200 de lei, atunci reducerea maxima pe care o poti face este de pana la 100 de lei si atat pentru ca atat te lasa legislatia. Drept urmare, marile companii au doua variante pentru a organiza un BF onest si consistent (ca altfel nu ar mai fi Black Friday, nu-i asa?). Prima varianta ar fi sa lucreze direct cu producatorii pe produse reduse deja de ei, doar pentru aceasta zi si sa isi aplice un adaos minimal. In concluzie, producatorul le oferta televizorul la 75 de lei (nu la 100 cu cat il dadeau inainte), iar vanzatorul isi calculeaza costurile de marketing/operationale etc, si pun adaos doar 50 de lei. Voila, un televizor redus de la 200 la 125. O a doua varianta ar fi ca vanzatorul sa achizitioneze marfa la un volum care sa ii permita sa obtina preturi mai bune. De regula, cu cat cumperi mai mult, cu atat pretul este mai bun si poti obtine discounturi de wholesale formidabile. Cu reteta de la varianta anterioara, vei avea un produs redus corespunzator. Nu am sa intru in avantaje si dezavantaje pentru variantele de reduceri, cert este ca in Romania, Black Friday nu este la indemana oricarui comerciant.

Cu ce va afecteaza pe voi limitarile legislatiei? Cu nimic, pentru ca nu vindem produse fizice. Si atunci, de ce nu ai vrut sa faci campanie de Black Friday?

Raspunsul este oarecum simplu. Si ca sa pastrez discutia simpla, am sa fac o analogie. Noi, fotografii, vindem timp. Nu doar noi, ci toti prestatorii de servicii vand timp. Practic, vindem un lucru finit, stocul este limitat in ceea ce ne priveste. Asadar, noi nu putem sa comandam de la producator mai mult timp si sa obtinem un pret mai bun pentru el. Daca ti-am vandut o sambata, nu e a doua la fel. Si atunci, reducerile semnificative nu sunt posibile, pentru ca nu putem tine stocuri de timp.

Dar tu nu vinzi chiar timp, vinzi un serviciu. Chiar atat de mari sunt cheltuielile de nu poti reduce pretul final? Pai, da. Pretul final este calculat in functie de mai multi parametri, voi scrie o intrare de blog special pentru asta, dar ca sa sumarizez, am sa ma folosesc de exemplul cu televizorul, producatorul ne vinde timpul (care reprezinta costul cu munca noastra efectiva, orele petrecute cu voi si cele din fata calculatorului pentru a obtine produsul final) iar noi punem adaosul (care este dat de costul cu echipamentele, softuri, marketing – inclusiv sponsorizarea acestui articol pe diverse retele -, costul cu taxele platite la stat, chirii, taxe pe angajati, dividende – ca nu ne bagam banii in buzunar, cu educatia noastra si asa mai departe). Deci, in momentul cand faci o reducere, trebuie sa tii cont de toate si la calculul final nu iese mare lucru redus.

Si totusi, de ce te-ai decis sa faci reduceri de Black Friday? Si aici, raspunsul este relativ simplu. Pentru ca sunt un startup si am timp mult pe stoc. Si atunci, decat sa imi expire produsul si sa il arunc la gunoi sau sa il trec la rebuturi, mai bine ma folosesc de o perioada in care pot vinde volum timpul mai putin vandabil. Sper ca metafora folosita sa aiba sens, cumva.

Si atunci, de ce nu pastrezi reducerile astea pe tot timpul anului? Cum spuneam, reducerile se fac pentru “timp”, asta presupune ca suntem dispusi sa lucram pe bani mai putin, mai pe romaneste sa primim un salariu mai mic. Si mai mult de-atat, volumul de vanzari obtinut in campaniile astea fulger, ar trebui sa acopere doar costurile de functionare al business-ului, pentru a putea oferi serviciile respective in tot timpul anului si obtine un salariu decent.

Dar Black Friday e in mod normal pe 23, nu pe 16. De ce se face la noi cu o saptamana mai inainte? Poate dezbatem anul urmator subiectul asta, dar in principiu, cred ca sunt doua motive principale. Unul ar fi ca salariile se dau cam pe 15 ale lunii si atunci consumatorul are bani. Al doilea ar fi ca piata de reduceri se ingusteaza la Romania si nu la nivel global si atunci concurenta e mai mica si vinzi inainte de reducerile globale.

Asadar, let’s cut to the chase:

Black Friday 2018 – reduceri pentru pachetele de nunta la ProFoto Art Studio. Oferim reducere de 500 de lei la pachetul Basic si Standard si 1000 de lei la pachetul Complet. Reducerea este valabila pana la sfarsitul zilei de vineri, 16 noiembrie 2018 si doar in cazul in care se semneaza un contract.

credite pentru fotografia luata de pe freestock:  Nicole De Khors

Comments(0)

Leave a Comment